Glest

Debian Türkiye sitesinden

6630 (Mesaj | katkılar) tarafından oluşturulmuş 22:15, 4 Ekim 2019 tarihli sürüm

(fark) ← Önceki hâli | en güncel halini göster (fark) | Sonraki hâli → (fark)

GLEST

Glest özgür bir gerçek zamanlı strateji oyunudur, bir çok işletim sistemi üzerinde oynayabilir ve XML kullanarak ve bir gurup araç kullanılarak değişiklikler yapılabilirsiniz.

Şuan ki sürüm bilgisayara karşı tek kişilik oyun şeklindedir, iki topluluk vardır: Magic(büyü) ve Tech(mekanize), her birinin kendine özgü teknoloji ağacı, birimleri ve binaları vardır.

Oficial.gif Archimago.gif Arquero.gif

Aldığı Ödüller

Motor

  • XML dosyaları ile yeni tasarlanmış birimler yapılabilir. Temel özelleri belirlemek mümkündür (hp(yaşam puanı), mp(büyü puanı), armor(zırh), sight(görüş menzili), gereklilikleri ve daha fazlası), yetenekleri ve komutlar ve onlarla ilgili 3 boyutlu modeller.
  • Yeni tasarlanmış terfi etmeler belirlenebilir. Hangi birimlerin nasıl etkileneceği, gereklilikleri ve daha fazlası belirlenebilir.
  • Bir grup birim ve terfi seviyesini belirleyerek tasarlanmış yeni topluluklar yapılabilir.
  • Tasarlanmış kaynaklar belirlenebilir.
  • Topluluklar ile ve kaynaklar belirlenerek tasarlanmış teknoloji ağacı belirlenebilir.
  • Tasarlanmış Döşemeler belirlenebilir. Yüzey yapını belirlemek, 3 boyutlu modelleri (agaç, kaya gibi), sesleri ve daha fazlasını belirlemek mümkündür.
  • Haritalar Glest harita düzenleyici ile hazırlanabilir.

Grafikler: OpenGL 1.3 grafikleri

  • Yükseltili arazi.
  • Özgür kamera hareketi (hareket ettirme, döndürme, yaklaştırma).
  • Kendi 3 Boyutlu biçimi 3dmax ile g3d eklentisi ile dışa verilebilir.
  • Gerçek zamanlı gölgeler, proje edilmiş veya gölge haritası yapılmış.
  • Anahtar kare animasyonlu 3 B modelleri.
  • Yağmur, kar, ateş ve büyüler için parçacık sistemleri .
  • Klasik 3B efektleri: saydamlık, ışık, sis vb..

Ses: DX9 ses

  • Sabit ve akışkan sesler (wav ve ogg dosyaları kullanarak)

A.I.: YAPAY ZEKA

  • A* temelli yol bulma algoritması.
  • Temel AI bilgisayar tarafından kontrol edilen oyuncular için.

Eksik olanlar (bir gün yapılacaklar)

  • Çoklu oyuncu

Teknik Bilgi

  • Kodlama: 30.000 C++ kod satırından fazla.
  • Grafikler: Glest , OpenGL 1.3 ve bazı uzantılarını kullanır (şunlar gibi; GL_ARB_texture_env_crossbar, GL_ARB_shadow veya GL_ARB_shadow_ambient). Gerektiğinde OpenGL'şn yeni sürümlerine geçecektir.
  • Ses: Glest ses için Direct Sound kullanır, DirectX 9'un kurulu olması gereklidir.

Sistem Gereksinimi

  • Windows 98/ME/2000/XP.
  • Pentium 4 / Athlon işlemci.
  • OpenGL 1.3 uyumlu video kartı ve sürücüleri (ör: geforce, radeon).
  • DirectX 9 uyumlu ses kartı ve sürücüleri, bilgisayarınızda kurlu olmalıdır

Ek İndirilebilecekler

  • Araçlar Oynun bütün açıları düzenlenebilir. Harita düzenleyici, g3d görüntüleyici, 3Dmax için model dışa verici, örnek birimler ve rehberler düzenlenebilir.
  • Sunumlar. Glest kullanıcıları tarafından yoıllanan dosyalar, haritalar, tercümeler, araçlar (Blender dışa vericisi dahil) ve daha fazlası.


Ekran görüntüleri

S02.jpg

S01.jpg

S14.jpg

İlgili bağlantılar

Sözlük

  • Tile set: Tile set tek tip boyutta olan karışık dünyalar yaratmak için kullanılan küçük parçacıklar olan bir gurup grafiktir. Oyun tipik olarak oyun alanı başına bir döşeme oluşturur.
  • Tile: ben burda en uygun anlamın döşeme olduğunu tahmin ettim